Wageningen University and Research

Als projectleider implementatie skills learning trajectories in de Bachelor opleidingen begeleid ik 20 Bachelor programma's bij het implementeren van skills leerlijnen: dit betreft zowel de academische skills als persoonlijke ontwikkeling en responsibility skills. Ik geef vorm aan het proces en word bij de uitvoering ondersteund door het skills support team.


Radboud Universiteit Nijmegen

  • Als procesbegeleider heb ik de werkgroep curriculumvernieuwing Radboud Docenten Academie en de interne projectleider begeleid bij het vormgeven en uitvoeren van het proces dat heeft geleid tot een vernieuwend curriculumontwerp.
  • Als projectleider studentbegeleiding heb ik in 2019 en 2020 samen met zo'n 100 stakeholders een gedragen adviesrapport gerealiseerd met een pakket aanbevelingen die allemaal door de universiteit zijn overgenomen.
  • Als implementatiebegeleider ondersteuning en professionalisering onderwijs en ICT heb ik in 2018 en 2019 samenwerking, eigenaarschap en pro-activiteit bij de ondersteuners ICT en Onderwijs versterkt en een nieuwe ondersteuningsstructuur geïmplementeerd.

Han

  • Als projectleider vernieuwing medezeggenschap heb ik met beleidsmedewerkers, trainers en medezeggenschapsleden professionalisering voor opleidingscommissies en faculteitsraden ontwikkeld, geïmplementeerd en uitgevoerd en de Dag van de Medezeggenschap georganiseerd.
  • Ik heb de Han Academy ondersteund bij het vernieuwen van de onderwijslijn: ik was sparring-partner van de contentmanager onderwijs, ik heb evaluatie-analyses gedaan, het bestaand aanbod geanalyseerd en geadviseerd over trends en ontwikkelingen in de professionalisering van docenten. Dit heeft geleid tot vernieuwd aanbod en meer maatwerk.

Renske heeft een frisse blik, legt snel de vinger op de zere plek en heeft snel door waar het wringt in een bepaald project of een opdracht. Ze overziet veel variabelen, ziet belangen van verschillende partijen en komt met nieuwe en innovatieve ideeën. Daarbij is het prettig samenwerken met haar, omdat ze toegankelijk, betrouwbaar en collegiaal is.” Lionne van der Zande, Content Manager Onderwijs, Han Academy

  • Teamtrainingen voor informatiespecialisten en medewerkers studiecentra: klantgerichtheid, adviesvaardigheden, didactische vaardigheden en teamontwikkeling.

Renske stelt de goede vragen en vraagt door, luistert goed en doet daar ook echt wat mee. Ze heeft een groot invoelingsvermogen, aandacht voor iedereen in de groep en kan goed omgaan met verschillen. Ze heeft een zeer positieve uitstraling waardoor ook minder gemotiveerde mensen enthousiast worden/blijven.” Philomeen Strik, teamleider Han Studiecentra


College de Heemlanden

Coaching pedagogische en didactische vaardigheden docenten


Marant Interstudie

Regelmatig mag ik bij Marant Interstudie als assessor optreden bij de afronding van de opleiding Pedagogische Didactische Bekwaamheid. Ook voer ik in samenwerking met Marant Interstudie trainingen en teamontwikkeltrajecten uit in VO en MBO.


Gilde Opleidingen

Verzorgen van de opleiding “Goede start in het MBO”, in samenwerking met Marant Interstudie


OGVO

Verzorgen van een professionaliseringtraject voor schoolopleiders, in samenwerking met Han ILS Academie


Deltatrainingen

Samen met Carol Lamers van Deltatrainingen heb ik veel inspirerende en motiverende trainingen mogen verzorgen voor docenten in VO, MBO en HBO, zoals loopbaanleergesprekken voeren, de vijf rollen van de docent, klassenmanagement en activerende didactiek.


ROC Nijmegen

Teamateliers LOB (loopbaanoriëntatie en begeleiding) en didactiek. Deze opdracht deed ik samen met de ILS Academie van de HAN en Marant Interstudie.


CSV

Implementatie zorgroute: versterken samenwerking en eigenaarschap bij docententeams, implementatie handelingsgericht cyclisch werken, pedagische en didactische vaardigheden en teamcultuur versterken, sparringpartner teamleiders, individuele coaching docenten.


Jorismavo

Implementatie Taalgericht Vakonderwijs: realisatie implementatieplan, sparringpartner taalcoördinator, ontwikkeling en uitvoering docentprofessionalisering. Deze opdracht heb ik uitgevoerd samen met Marant Interstudie.


Olympus College

Implementatie Taalgericht Vakonderwijs: realisatie implementatieplan, sparringpartner taalcoördinator, ontwikkeling en uitvoering docentprofessionalisering. Deze opdracht heb ik uitgevoerd samen met Marant Interstudie.