Coaching

Regelmatig coach ik docenten bij hun persoonlijk leiderschap en effectief docentgedrag. Dit doe ik met respect voor de eigenheid van elke docent. Samen gaan we op zoek naar antwoord op de vraag: wat is jouw manier om het gewenste resultaat te bereiken? Hierbij maak ik gebruik van video-analyse.

Voorbeelden van andere coachvragen waarvoor je me kunt benaderen:

- coachen van teamleiders bij de beoordelingscyclus van docenten
- coachvragen rond energie en motivatie
- persoonlijk leiderschap voor intern adviseurs
- coaching balans werk-privé
- loopbaanvragen
- coaching van interne coaches: observeren, gespreksvoering, positie in het team

De coaching sluit altijd aan bij de leerstijl en voorkeuren van de gecoachte. Door te observeren, de juiste vragen te stellen, door te vragen en te benoemen wat ik hoor en zie komen we snel tot de kern. Hierbij maak ik gebruik van mijn expertise en intuïtie, gecombineerd met modellen uit NLP, onderwijskundige en communicatiemodellen. Voorbeelden van modellen waar ik graag mee werk zijn de logische niveaus van Bateson, kernkwaliteiten van Offman, de roos van Leary, leerstijlen van Kolb, het Johari-venster en de theorie over mindset van Dweck.